2024 - a Tehetség Éve
Az Oktatási Hivatal a nagy érdeklődésre való tekintettel immár ötödik alkalommal szervez kétnapos műhelymunkát a tanulási eredményeken alapuló képzésfejlesztés témájában.
A képzés a 277/1997. (XII. 22) Korm. rendelet 5. § 3d) pontja értelmében a kötelező pedagógus-továbbképzések időtartamába beszámítható intézményvezetői döntés alapján.
A műhelymunka az alábbi időpontban és helyszínen lesz:
A résztvevők számára a képzés díjmentes és az étkezésről (kávészünet, szendvicsebéd) az Oktatási Hivatal gondoskodik.
A műhelymunkák fő célja: a keretrendszerek és a tanulási eredmények alapú szemlélet megismerése, az azokat összekötő nyelvezet és a mindennapos gyakorlati alkalmazás elsajátítása lesz. Az egész életen át tartó tanulást támogató európai keretrendszerek, így az Európai és a Magyar Képesítési Keretrendszer is a tanulás eredményeinek megfogalmazásán alapulnak. Ez a szemlélet viszonylag új, mivel a képzések többsége jellemzően bemeneti követelményeket és vizsgakövetelményeket határoz meg, nem pedig azt, hogy a képzés végére a tanuló mit tud, mire képes, milyen attitűdökkel bír és a tanultakat milyen önállósággal képes elvégezni. Az európai és hazai változások hatására a képzések kidolgozói, a pedagógusok, szakoktatók, felsőoktatásban oktatók és trénerek egyre többször fognak találkozni az új terminológiákkal, a velük kapcsolatos elvárásokkal.
A képzésre azokat az oktatási és képzési szakembereket várják, akik:
A tréning két teljes napon át tart (8-8 órában), és elsősorban gyakorlatokon keresztül ismerteti meg a résztvevőket a tanulási eredmények alkalmazhatóságával a munkájukhoz kapcsolódóan. Pl: gyakorlati oktatás, tanulási eredmény alapú képzési és kimeneti követelmények, felnőttképzési szakmai programkövetelmények.
További kérdéseivel kérjük, forduljon a szervezőkhöz a tanulasieredmenyek.kepzes@oh.gov.hu címen.
(S. E.)