Odaküldték hozzá tanítványaikat, a Heródes-pártiakkal együtt. Ezek így beszéltek: „Mester, tudjuk, hogy igazat mondasz, az Isten útját az igazsághoz híven tanítod, nem vagy tekintettel senki személyére, mert nem igazodol emberi tekintélyhez.” (Mt 22,16)
Az Új Köznevelés 2015. évi 5-6. számában jelent meg bemutatkozó körkép az ELINET, az anyanyelvi műveltség fejlesztés érdekében létrehozott nemzetközi együttműködés konferencia résztvevő véleményeivel.
A több országot felölelő program külföldi résztvevői saját tapasztalataikat fogalmazták meg az olvasás fejlesztéséről, megszerettetéséről szerzett. A legtöbben elmondták, hogy nagyon fontos a család szerepe. Elsősorban a család tudja rászoktatni az olvasás szeretetére a gyermeket, úgy, hogy a gyermeknek rendszeresen olvas, és azt látja, hogy a szülei könyvet vesznek a kezükbe. A közös könyvlapozgatás minőségi időtöltés, és erősíti a gyermek és a szülő közötti kötődést.
Az egyik résztvevő elmondta, hogy az olvasás fontosságát az emberi testtel szokta párhuzamba állítani: „[…] a fej jelöli az olvasás kognitív funkcióját, a szem az esztétikai részt, a nyelv szépségét. A szív az olvasás értékközvetítő voltát mutatja, a kéz pedig a pragmatikus funkciót.”
Bemutatták hazájuk kezdeményezéseit, programjait is. Olaszországban például több mint tíz éve működik az Olvasásra születtünk program, amely a szülőket igyekszik támogatni az olvasási szokások kialakításában.
A nemzetközi összefogásra azért van szükség, hogy a szakemberek inspirációt kapjanak munkájukhoz és egy közösség tagjának érezzék magukat.
Új Köznevelés 2015/5-6. sz. 9-13. p.
(K. I.)