„… s amit tőlem számos tanú jelenlétében hallottál, azt közöld megbízható emberekkel, akik alkalmasak rá, hogy másokat tanítsanak.” (2Tim 2,2)
A Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorlóintézménye az Oktatási Hivatal Bázisintézményeként Szakmai Módszertani Napra hívta az érdeklődő Békés megyei pedagógusokat. A Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központot szakmai munkatársaik képviselték. A módszertani nap keretében műhelyfoglalkozásokon mutatták be a tehetséggondozás óvodai gyakorlatát, illetve az óvoda-iskola átmenetet támogató differenciáló pedagógiai gyakorlatot ismertették meg tanórai keretekben. A rendezvény megnyitásaként Bíró Gyula intézményvezető, főiskolai mestertanár mutatta be Gyakorló pedagógiai munkáját, az intézményfejlesztés irányait.
A bázisintézményi jó gyakorlatok sorában Hárskuti Evelin óvodapedagógus tartott bemutató foglalkozást a labdatechnikai elemek játékban történő alkalmazási lehetőségeiből. A foglalkozáson a különböző méretű és minőségű labdákkal változatos mozgásformák gyakorlására nyílt lehetőség. A foglakozás zárásaként lehetőség volt a labdákkal szabad játékra, ahol a gyermekek differenciált feltételek között bemutathatták a megismert labdatechnikai elemeket.
Benczéné Inhoff Ildikó szakvezető óvodapedagógus prevenciós és korrekciós céllal vezetett mozgásfejlesztő foglalkozást, amin a gyermekek páros labdagyakorlatokat végeztek. A céloknak megfelelően a foglalkozás vezetője nagyobb hangsúlyt fektetett a gyakorlatok pontos kivitelezésére, igényes végrehajtásra. A változatos mozgáslehetőségek mindegyike alkalmas volt a prevencióra és korrekcióra, a tartásért felelős izmok fejlesztésére.
Roszik Melinda szakvezető tanító az első osztályosoknak tartott játékos, angol nyelvhez szoktató tanórát. A gyermekek számára már az óvodában megismert Cookie macskával játszva ismerhették meg és gyakorolhatták az angol kifejezéseket, a kedvelt és nem kedvelt ételeket megnevezve. A játékos nyelvhez szoktatás célja az idegen nyelv használatához kötődő pozitív attitűdök alakítása volt. A változatos eszközökkel történő tevékenykedés tette élményszerűvé a tanórát.
A bemutatókat a pedagógusok reflexiója követte, majd szakmai konzultációra és kötetlen beszélgetésre került sor.
Bajomi-Nagy Éva igazgatóhelyettes, vezetőtanár