Szeged pedagógia

Pedagógia Intézetet

Katolikus Pedagógia Intézetet

Szeged-Csanádi Egyházmegye

Gelsey Vilmos Pedagógia Intézet

Pedagógia

Gelsey Vilmos Pedagógia Intézet

Gelsey Vilmos Pedagógia

Odaküldték hozzá tanítványaikat, a Heródes-pártiakkal együtt. Ezek így beszéltek: „Mester, tudjuk, hogy igazat mondasz, az Isten útját az igazsághoz híven tanítod, nem vagy tekintettel senki személyére, mert nem igazodol emberi tekintélyhez.” (Mt 22,16)

„Ég és föld elmúlik, de az én igéim el nem múlnak.” (Mt 24,35)

„… mert úgy tanított, mint akinek hatalma van, s nem úgy, mint az írástudók.” (Mt 7,29)

2024 - a Tehetség Éve

"Isten szeretete abban nyilvánul meg bennünk, hogy Isten elküldte a világba egyszülött Fiát, hogy általa éljünk" (1 Jn 4,9)

„Aki szeret engem, az megtartja tanításomat…” (Jn 14,23)

„Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden tanítással is, amely az Isten szájából származik.” (Mt 4,4)

„Vigyázzatok, hogyan hallgatjátok. Mert akinek van, még kap hozzá, akinek pedig nincs, attól még azt is elveszik, amiről azt véli, hogy az övé.” (Lk 8,18)

„A tanítást váltsátok tettekre, ne csak hallgassátok, mert különben magatokat csaljátok meg!” (Jak 1,22)

„Ha bennem maradtok, és tanításom is bennetek marad, akkor bármit akartok, kérjetek, és megkapjátok!” (Jn 15,7)

„…aki megtartja tanítását, abban az Isten szeretete valóban tökéletes.” (1Jn 2,5)

„Legyetek hálásak, Krisztus tanítása éljen bennetek elevenen, s teljes bölcsességgel tanítsátok és intsétek egymást. Az Istennek énekeljetek hálás szívvel zsoltárt, himnuszt és szent énekeket.” (Kol 3,16)

„Ha az én tanításomat megtartották, a tieteket is megtartják.” (Jn 15,20)

„…aki megtartja tanításomat, az nem ízleli meg a halált örökre.” (Jn 8,51)

„Azok az anyám és a testvéreim, akik hallgatják és tetté is váltják az Isten szavát.” (Lk 8,21)

„… s amit tőlem számos tanú jelenlétében hallottál, azt közöld megbízható emberekkel, akik alkalmasak rá, hogy másokat tanítsanak.” (2Tim 2,2)

„Aki ugyanis szégyell engem és tanításomat, azt az Emberfia is szégyellni fogja…” (Lk 9,26)

10 éves a SZEGEPI

Betűméret:  A   A   A
Aktuális hírek

Komplex Alapprogram 2019-01-16

Article main image

Az Új Köznevelés 2018. évi 13., különszáma a Komplex Alapprogramot (KAP) mutatja be számos cikk, interjú segítségével.

Az Új Köznevelés 2018. évi 13., különszáma a Komplex Alapprogramot (KAP) mutatja be számos cikk, interjú segítségével.
A program egy új szemléletmód, mely a most bevezetésre kerülő Nemzeti Alaptantervvel összhangban van. A programot öt alprogram alkotja – Művészetalapú, Testmozgásalapú, Logikaalapú, Digitális alapú és Életgyakorlat-alapú alprogram. Az elsődleges cél az volt, hogy olyan program kerüljön kidolgozásra, amely a diákok számár vonzóvá teszi az iskolát, amelyben a tanulás öröm, és a diákok otthon örömmel mesélnek az iskolában történtekről. Fontos cél a korai iskolaelhagyók számának csökkentése. A középpontba a gyakorlatorientált és gyakorlatközpontú szemléletet állították, és a fejlesztések ezen szemlélet jegyében készültek. „Nyilván nem mondhatjuk, hogy ez a módszer mindenre választ ad, de úgy gondoljuk, egy a sok jó közül, talán az egyik leg jobb. Azt is előremutató dolognak gondoljuk, hogy az azt alkalmazó iskolák közösen fejleszthetik, tökéletesíthetik a módszert, és az alkalmazás során a gyerekekkel együtt sok örömet lelhetnek benne.” – fogalmaz dr. Liptai Kálmán, az Esterházy Károly Egyetem rektora. A programot többféle módon és közönségnek mutatták be. A szakmának, ahol az intézményvezetők, pedagógusok többféle képzés formájában ismerhetik meg, de bemutatták a gyerekeknek, szülőknek is. A különböző alprogramok megjelennek a délutáni foglalkozásokban, és a délelőtti tanórákon is. A testmozgást az alsó tagozatos tanulóknál pl. a matematika órába is beépítették, egy ugróiskolát terveztek, amely végzése közben a számokkal is foglalkoznak. Jelenleg 65 iskola vezette be a programot.
Az egyes alprogramok jellemzői:
Logikaalapú: kulcsszerepe van a problémamegoldásnak, az algoritmizálásnak, a síkbeli-térbeli tájékozódási képesség fejlesztésének, a stratégiai gondolkodásnak, számos módszer segítségével végzik.
Testmozgásalapú: a mozgás iránti élethosszig tartó igényt is szeretnénk megalapozni. megcélozza a fizikai aktivitáson keresztül a személyiségfejlődést.
Művészetalapú: a zene, a képzőművészet, a vizuális kultúra, az irodalom, a tánc és a népművészet és mindezek komplexitása és kölcsönössége építi fel. Kiemelten fontos szerepe van a kreativitásfejlesztésnek és az improvizációnak.
Életgyakorlat-alapú: az egészséges életmód, környezettudatosság, életvezetés, közösség- és önfejlesztés, család és háztartás, munkatevékenységek, pályaorientáció témaköröket dolgozza fel komplexen és újszerűen.
Digitális alapú: célja, hogy a pedagógusok keressék azokat a helyzeteket, feladatokat a tanítás során, amikor a digitális eszközöknek és a digitális világ nyújtotta alkalmazásoknak helye lehet.
Megtudhatjuk, hogyan lehet az oktatási intézményeknek kapcsolódni a programhoz, hogyan lehet pályázat útján elnyerni az Élménysuli címet.
Egy cikk a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportban (DFHT) fogalmát mutatja be, mely a Komplex Alapprogram (KAP) tanulástámogató módszertanának, tanulásszervezési megközelítésének (tanítási-tanulási stratégia) központi eleme. A tanítási-tanulási stratégia középpontjában a személyre szabott differenciálás áll, és egyik fontos eleme az innovatív gondolkodás fejlesztése.
Végül Ballagó Zoltán, az Eri Tankerületi Központ igazgatója, majd Bögös István, a ceglédi Várkonyi István Általános Iskola igazgatója mondja el tapasztalatait. Az Élménysuli a gyakorlatban cikkben pedig a gyakorlóiskola igazgatóhelyettese, szülő és diákok számolnak be élményeikről.
A folyóirat tartalma elérhető az OFI honlapján.