Szeged pedagógia

Pedagógia Intézetet

Katolikus Pedagógia Intézetet

Szeged-Csanádi Egyházmegye

Gelsey Vilmos Pedagógia Intézet

Pedagógia

Gelsey Vilmos Pedagógia Intézet

Gelsey Vilmos Pedagógia

„Ha bennem maradtok, és tanításom is bennetek marad, akkor bármit akartok, kérjetek, és megkapjátok!” (Jn 15,7)

"Isten szeretete abban nyilvánul meg bennünk, hogy Isten elküldte a világba egyszülött Fiát, hogy általa éljünk" (1 Jn 4,9)

„A tanítást váltsátok tettekre, ne csak hallgassátok, mert különben magatokat csaljátok meg!” (Jak 1,22)

„Aki szeret engem, az megtartja tanításomat…” (Jn 14,23)

„Vigyázzatok, hogyan hallgatjátok. Mert akinek van, még kap hozzá, akinek pedig nincs, attól még azt is elveszik, amiről azt véli, hogy az övé.” (Lk 8,18)

2024 - a Tehetség Éve

„Ég és föld elmúlik, de az én igéim el nem múlnak.” (Mt 24,35)

10 éves a SZEGEPI

„Aki ugyanis szégyell engem és tanításomat, azt az Emberfia is szégyellni fogja…” (Lk 9,26)

„Azok az anyám és a testvéreim, akik hallgatják és tetté is váltják az Isten szavát.” (Lk 8,21)

„Legyetek hálásak, Krisztus tanítása éljen bennetek elevenen, s teljes bölcsességgel tanítsátok és intsétek egymást. Az Istennek énekeljetek hálás szívvel zsoltárt, himnuszt és szent énekeket.” (Kol 3,16)

„… s amit tőlem számos tanú jelenlétében hallottál, azt közöld megbízható emberekkel, akik alkalmasak rá, hogy másokat tanítsanak.” (2Tim 2,2)

„… mert úgy tanított, mint akinek hatalma van, s nem úgy, mint az írástudók.” (Mt 7,29)

Odaküldték hozzá tanítványaikat, a Heródes-pártiakkal együtt. Ezek így beszéltek: „Mester, tudjuk, hogy igazat mondasz, az Isten útját az igazsághoz híven tanítod, nem vagy tekintettel senki személyére, mert nem igazodol emberi tekintélyhez.” (Mt 22,16)

„…aki megtartja tanítását, abban az Isten szeretete valóban tökéletes.” (1Jn 2,5)

„Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden tanítással is, amely az Isten szájából származik.” (Mt 4,4)

„…aki megtartja tanításomat, az nem ízleli meg a halált örökre.” (Jn 8,51)

„Ha az én tanításomat megtartották, a tieteket is megtartják.” (Jn 15,20)

Betűméret:  A   A   A
Aktualitások, ajánlat

Az online világ veszélyei - cikkajánló 2018-07-30

Article main image

Az Új Ember folyóirat 2018. július 15-i és 22-i számában jelent meg Uzsalyné Pécsi Rita cikke, Kapcsolatokban élünk vagy „online vagyunk”? címmel.

Az Új Ember folyóirat 2018. július 15-i és 22-i számában jelent meg Uzsalyné Pécsi Rita cikke, Kapcsolatokban élünk vagy „online vagyunk”? címmel.
A két részes cikk a számítógépes, online világ veszélyeire hívja fel a figyelmet. Az életkornak nem megfelelő használatban rejlő veszélyeket mutatja be a szerző. Először a megfelelő mértékben, és az életkornak megfelelő használat előnyeit és eredményeit gyűjti össze, hiszen a megfelelő használatnak köszönhetően javulhat a mintafelismerés, az elemzőkészség.
„A legnagyobb veszélyt ugyanis éppen a fejletlen idegrendszer és a képernyő találkozása jelenti.” A szerző idéz egy 2000-ben az Egyesült Államokban készült dokumentumot, amely a gyermekkorban használt számítógépek veszélyeire hívja fel a figyelmet, és idéz a lehetséges megoldások közül is. Kiemeli az odafigyelő szülők, a kötődés, a kreatív játék, a természetben, a való világhoz kapcsolódó tevékenységek fontosságát. Ekkor jutott eszembe az, amit később a szerző is említ, hogy a Szilícium-völgy kutatói gyermekeiket úgy nevelik, hogy 14 éves korukig nem adnak a kezükbe számítógépet, okoseszközöket. A szerző javaslata, hogy hároméves korig egyáltalán ne találkozzon a kisgyermek eszközzel, óvodáskorban legfeljebb napi fél óra ellenőrzött időt töltsön képernyő mellett, kisiskolásként napi egy óra ellenőrzött időt. A túlzott használat függőséget okozhat, mert az eszközhasználat három alapszükség – jutalom, társ és újdonság – hamis látszatát kelti. Miközben ez csak illúzió, és a virtuális kapcsolódás, a túlzott géphasználat indulatkezelési zavarokat okozhat. Egy figyelemreméltó adat, hogy míg a valóságban általában harminc százalékban jelenik meg kommunikációnkban az én, addig a virtuális világban nyolcvan-kilencven százalékban is jelen van. És gondoljunk bele, egy virtuális világban megszokott énközpontúság hiánya ugyanúgy frusztrációt okozhat.
Védelmet a túlzott használat, és a túlzott használatból eredő függőség ellen a személyes kapcsolatok, az élmények, a való világban átélt örömök és kudarcok, a gyermek számára fontos személyekkel töltött minőségi idő – egymásra figyelés – adhat.